«Ηχο-δράσεις»

Μια παράσταση-αφιέρωμα στον περφόρμερ των κρουστών
Νίκο Τουλιάτο

Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2019 | 20:00
Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη

Σκηνοθεσία | Γιώργος Ρούφας
Χορογραφία | Jimmy Kalis
Φωτισμοί | Αλέξανδρος Πολιτάκης
Ήχος | Παντελής Γιατζιτζόγλου

Συμμετέχουν

Νατάσσα Μάρε Μουμτζίδου | φωνή
Γιάννης Σιδηράς | φωνή
Φανή Τσαϊλάκη | φωνή
Βαγγέλης Γκούμας | κρουστά
Ευαγγελία Σιουμάλα | κιθάρα
Ανδρέας Συμβουλόπουλος | πιάνο
Σοφία Ανδριανού | φωνή
Ανδρέας Μνιέστρης | σαξόφωνο
Nadi Nadia Zahoor | φωνή

Λαμβάνουν μέρος τα παιδιά Ερμής και Μαλένα Αναγνώστου

Ομάδα ΗΧΟΠΟΙΟΙ
Le Ballet Companie Magique
Ομάδα κρουστών ΗΧΟΔΡΑΣΗ

Συμπαραγωγή

ΗΧΟΔΡΑΣΗ–ΜΜΑ

«Ηχο-δράσεις» : Μια μουσική παράσταση-γιορτή, αφιέρωμα στον διεθνώς καταξιωμένο έλληνα ιερέα της σύγχρονης τζαζ και αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής με 64 συμμετέχοντες επί σκηνής μουσικούς, συνθέτες, τραγουδιστές, ηθοποιούς, χορευτές οι οποίοι «αφηγούνται», με όχημα τη μουσική, τον λόγο και την κίνηση σε μια δραματοποιημένη παράσταση γεγονότα από την καλλιτεχνική πορεία του Νίκου Τουλιάτου: από την παιδική του ηλικία, από τις συνεχείς μετακινήσεις του στις γειτονιές του κόσμου μέχρι τις μέρες της καταξίωσής του στην παγκόσμια μουσική σκηνή. Πενήντα χρόνια καλλιτεχνικής δημιουργίας στο χώρο των κρουστών: από τα εφηβικά ντραμς του 1967 μέχρι τις τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας 2004. Σε σκηνοθεσία και δραματουργία του Γιώργου Ρούφα. Το Σάββατο 26 Ιανουαρίου στις 8:00μ.μ. στο Μέγαρο Μουσικής, Στη σκηνή της Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη.

 

Ο σκηνοθέτης Γιώργος Ρούφας
για τη μουσική παράσταση «Ηχο-δράσεις»

 

Ένα ταξίδι μνήμης με αναφορές σε πραγματικά σημεία από την ζωή του performer Νίκου Τουλιάτου. Με αφορμή τον καλλιτέχνη που έχει συνοδεύσει, έχει ερμηνεύσει, έχει υποδυθεί , γινόμαστε οι ίδιοι ταξιδευτές της προσμονής. Ζωντανή Μουσική κρουστών , υποκριτική δράση με ηθοποιούς , σε συνδυασμό με ένα υπέροχο σχήμα κλασικού μπαλέτου που για πρώτη φόρα χορεύουν συνθέσεις του Νίκου Τουλιάτου. Η επιλογή των κειμένων και των εικόνων, εμπεριέχουν το στοιχειό της πολυδιάστατης προσωπικότητας του. Ακολουθώντας το τυχαίο και συνεχώς πειραματιζόμενος με το άγνωστο αναζητώ την απλότητα και την αρμονία. Εάν κάτι γίνει προσωπικό, αποκτά οικουμενικότητα. Γιατί το μεγαλύτερο μάθημα στη ζωη δεν είναι το πώς να παραμένεις νέος, δεν είναι πως θα γίνεις καλύτερος μουσικός, δεν είναι πως θα ξεχωρίσεις από τον κόσμο. Είναι πως θα είσαι ο εαυτός σου.

Γιώργος Ρούφας Σκηνοθέτης – Δραματουργός

 

Νίκος Τουλιάτος

Είναι ένας από τους πλέον καταξιωμένους διεθνώς Έλληνες μουσικούς της τζαζ, σύγχρονης και αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής. Έχει συνεργαστεί με εικαστικούς, καλλιτέχνες, χορευτές, ηθοποιούς, σκηνοθέτες, Έλληνες και ξένους, έχει σκηνοθετήσει και παρουσιάσει παραστάσεις multi media στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει γράψει μουσική για ταινίες και θέατρο. Συμμετείχε σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ. Με προσωπική δισκογραφία που ξεπερνά τα 20 άλμπουμ, υπήρξε συνδημιουργός των ΙΣΚΡΑ – ΝΟΤΕS – ΚΑΡΜΑ – ΤΗΛΕΘΡΟΟΝ και δημιούργησε την ομάδα κρουστών ΗΧΟΔΡΑΣΗ, με την οποία συμμετείχε σε παραγωγές ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό. Συγγραφέας 6 βιβλίων. Το 1993 δημιούργησε μαζί με τον κόσμο τη μεγαλύτερη ορχήστρα κρουστών (περίπου 30.000 άνθρωποι). Τα τελευταία 20 χρόνια πρωτοπορεί στη χρησιμοποίηση διαφόρων αντικειμένων ως κρουστών οργάνων καθώς και κρουστών ιδιοκατασκευής. Το 2004 συμμετείχε με ομάδα 400 ατόμων εθελοντών τυμπανιστών και την ομάδα ΗΧΟΔΡΑΣΗ στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας και στην τελετή λήξης με ομάδα 30 μουσικών, χορευτών και ηθοποιών, χρησιμοποιώντας αντικείμενα των αθλητών ως κρουστά όργανα σε δική του σύνθεση. Διδάσκει σε πανεπιστήμια, ιδιωτικά σχολεία, ωδεία και δραματικές σχολές.

 

Γιώργος Ρούφας

Σκηνοθέτης-ηθοποιός-συγγραφέας , απόφοιτος της ανωτέρας δραματικής σχολής «ΕΜΠΡΟΣ». Έχει σκηνοθετήσει στο Κρατικό θέατρο Βορείου Ελλάδος , στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και στο Ελεύθερο Θέατρο. Από το 2000 έχει πρωταγωνιστήσει ως ηθοποιός σε κλασικά και σύγχρονα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας σε ελληνικές και ξένες παραγωγές στο ελεύθερο θέατρο , σε όλες τις κρατικές σκηνές, στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση. Έχει παίξει στην Επίδαυρο, σε όλα τα αρχαία θέατρα σε Ελλάδα και Κύπρο . Διδάσκει υποκριτική και αυτοσχεδιασμό. Έχει κάνει μαθήματα κρουστών , Βυζαντινής μουσικής και ορθοφωνίας. Υπήρξε πανελλήνιος πρωταθλητής πυγμαχίας (Παίδων και Εφήβων). Φοίτησε στη σχολή »Διοικητικού Οικονομικού στην Πάτρα ». Η πρώτη του σκηνοθεσία – διασκευή με χρήση video mapping και προτζέκτορα έγινε στο Κ.Θ.Β.Ε. , έως τώρα έχει γράψει ,διασκευάσει και σκηνοθετήσει δυο θεατρικά έργα που έχουν ενταχθεί σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου με θέμα «ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ». Τα τελευταία 4 χρόνια ασχολείται με εκπαιδευτικά προγράμματα μέσω της θεατρικής τέχνης για παιδιά και εφήβους με θέμα την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο .

Tιμές εισιτηρίων
7 € (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, 65+, ΑμεΑ, πολύτεκνοι) ● 9 € ● 13 € ● 18 € ● 22 € ● 26 € ● 30 €

Eισιτήρια
210 72 82 333, megaron.gr
και σε όλα τα καταστήματα PUBLIC

Πληροφορίες
210 72 82 333
http://www.megaron.gr
https://www.facebook.com/megaron.gr
https://www.instagram.com/megaron_athens/
https://www.youtube.com/user/AthensConcertHall
https://twitter.com/MegaronAthens
https://plus.google.com/+MegaronGr
https://www.pinterest.com/megaronathens/

Χορηγοί επικοινωνίας
EΡΤ ● ΝΑTURA NRG ● ACTION 24 ● ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 103.7 ● ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 90.9 ● KOSMOS 93.6 ● ΔΙΕΣΗ 101.3 ● ΑΘΗΝΑ 9.84 ● ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ 105.5 ● ΙFEELRADIO.GR ● CULTURENOW.GR ● NAFTEMPORIKI.GR ● CLICKATLIFE.GR ● TOSPIRTO.NET ● OGDOO.GR ● MUSICITY.GR ● DEBOP.GR ● CONI-ONAIR.GR ● READER.GR ● ARTANDPRESS.GR ● METEO.GR

Ο ιερέας της σύγχρονης τζαζ και αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής Νίκος Τουλιάτος συζητά μαζί μας για όσα δεν γνωρίζουμε , για την πολυετή καταξιωμένη πορεία του στον χώρο των κρουστών αλλά και την ιδιαίτερη φιλοσοφική του οπτική γύρω από όλα ….

ΝΙΚΟΣ ΤΟΥΛΙΑΤΟΣ

 

Α.Ρ  Είστε ένας από τους πλέον καταξιωμένους διεθνώς Έλληνες μουσικούς της JAZZ, σύγχρονης και αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής. Αγαπάτε την τέχνη των κρουστών την οποία υπηρετείτε τα τελευταία 50 χρόνια. Τι είναι αυτό που σας υποκίνησε σε αυτήν την επιλογή ?

Ν.Τ. Τα ντραμς τα επέλεξα λόγω του θεάτρου που αγαπούσα. Τα κρουστά δημιουργούν στην σκηνή ένα εικαστικό γεγονός και η δράση είναι στα όρια της θεατρικής δράσης. Γιαυτό μου άρεσαν, γιαυτό τα διάλεξα. Και επειδή ότι κάνω το κάνω ολοκληρωμένα και το φτάνω στα όρια του δεν θα μπορούσα να λειτουργήσω διαφορετικά απο το να σκάψω σε άγονο έδαφος και να δημιουργήσω αγορά και σχολή σε αυτό που έκανα.

Α.Ρ  Εξηγήστε μας τι είναι η Ηχό-δραση και πως ξεκίνησε ?

Ν.Τ.  Η ΗΧΟΔΡΑΣΗ είναι μια ομάδα κρουστών που ξεκίνησε το 1984 στην πρώτη σχολή για ντραμς που άνοιξα στην Αθήνα και έχει μια πορεία σταθερή μέχρι σήμερα. Απο αυτή την ομάδα η οποία έχει μεγάλες συνεργασίες και έχει περιοδεύσει σε πολλά μέρη του κόσμου έχουν συμμετάσχει πάνω απο 250 κρουστοί. Έχει συνεργαστεί με τον Θάνο Μικρούτσικο, Σταμάτη Κραουνάκη, Άλκηστη Πρωτοψάλτη, Δημήτρη Παπαϊωάννου κ.α. και βέβαια έκανε τις τελετές έναρξης και λήξης στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 στην Αθήνα.

Α.Ρ.  Έχετε συνεργαστεί με το 99% των καλλιτεχνών στην Ελλάδα και πολλούς από τον διεθνή χώρο. Πως γίνεται να νιώθετε Ερασιτέχνης ?

Ν.Τ.  Εραστής της τέχνης ήμουν και είμαι ακόμα. Δεν βάζω σαν πρώτο κριτήριο τα χρήματα αλλά την καλλιτεχνική αξία. Και βέβαια όταν αποφασίσω να συμμετάσχω κάπου το κάνω απολύτως επαγγελματικά με το πάθος και την διάθεση ενός ερασιτέχνη.

Α.Ρ.  Ένα απόφθεγμα σας είναι « Ωραίες είναι οι μόδες αρκεί να αφήνουν κάτι » αναφερόμενος στην Ethnic Music . Θεωρείτε πως η μόδα έρχεται και παρέρχεται μα η ποιότητα της μουσικής είναι η παράμετρος που σηματοδοτεί μια εποχή ?

Ν.Τ.  Ακριβώς όπως το λέτε. Οι μόδες έρχονται και φεύγουν, φέρνουν κάποια καινούργια στοιχεία, εάν αφήσουν κάτι και αυτό το κάτι προσαρμοστεί δημιουργικά σε δεδομένες καταστάσεις τότε ναι μπορεί να έχουμε καινούργιες δημιουργίες που μπορούν να ανοίξουν δρόμους.

Α.Ρ.  Παράλληλα με την μουσική ασχοληθήκατε με το Θέατρο αλλά και άλλες τέχνες . Αυτό συνέβη γιατί η μουσική σας κάλυψε πλήρως ή είστε ένας ανήσυχος άνθρωπος και η αλλαγή σας ανανεώνει ?

Ν.Τ.  Και τα δυο. Εάν δεν ειχα ασχοληθεί με άλλες μορφές τέχνης δεν θα έπαιζα διαφορετικά στα ντραμς. Ανοίγουν οι ορίζοντες σου όταν σκαλίζεις τομείς που δεν γνωρίζεις, όταν ψάχνεσαι, όταν ερευνάς, όταν ρισκάρεις. Και βέβαια επειδή εγω είχα ερωτευθεί το θέατρο αλλά παντρεύτηκα την μουσική προσπάθησα σε όλα αυτά τα χρόνια να μην ξεχάσω τον έρωτα μου και όποτε μου δινόταν η ευκαιρία έπαιζα στο θέατρο. Τώρα κάνω κυρίως αυτό. Είμαι 50 χρόνια στην μουσική. Πρέπει να γεμίσω τα υπόλοιπα χρόνια που μου απομένουν με περιεχόμενο έτσι παρακολουθώ μαθήματα σκηνοθεσίας, παίζω στο θέατρο, έχω γράψει ένα θεατρικό έργο, διδάσκω σε δραματικές σχολές, έχω μια θεατρική ομάδα που ονομάζεται ΗΧΟΠΟΙΟΙ και με αυτην την ομάδα κάναμε την ΣΟΝΑΤΑ του Ρίτσου, την ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ στο τραίνο του ρουφ, ΤΟ ΜΕΓΑΡΟ σήμερα, το ΠΟΛΥΧΡΩΜΗ ΕΓΩ ΣΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΣΟΥ και το ΕΡΩΤΟΣ ΥΒΡΙΣ απο Μάρτη στο ιδρυμα Κακογιάννη. Και παράλληλα παίζω. Ασχολούμαι πια με τον Έρωτα μου και έχω δοθεί ολοκληρωτικά όπως έκανα με την μουσική τα 50 προηγούμενα χρόνια.

Α.Ρ.  Ο χώρος που υπηρετείτε με υπέρτατη αγάπη προσελκύει το ενδιαφέρον νέων ηλικιακά ατόμων ? κι αν ναι τι θα τους λέγατε σχετικά με την δυσκολία των κρουστών ?

Ν.Τ.  Τα κρουστά είναι το πιο εύκολο και δύσκολο όργανο που υπάρχει. Γιατί δεν χρειάζεται καμία ιδιαίτερη εκπαίδευση για να βγάλεις ήχο. Όλοι μπορούν να χτυπήσουν κάτι και να επικοινωνήσουν. Όμως είναι πάρα πολύ δύσκολο να παίξεις μουσική με ξύλα, πλαστικά, μέταλλα. Εκεί η προυπόθεση είναι να είναι ο παίχτης πολύ καλός μουσικός και αυτό θέλει πολύ δουλειά. Να επιμένουν λοιπόν, και να μένουν σταθεροί στο όνειρο και στον στόχο τους.

Α.Ρ.  «Οδός Ναρκισσισμού » …Περάσατε ποτέ από αυτόν τον δρόμο ?

Ν.Τ.  Βέβαια και αυτό ακριβώς σπάω με την ενασχόληση μου με το θέατρο. Είναι πολύ γοητευτικό να ρισκάρεις χωρίς ασφάλειες πάνω στην σκηνή. Να κινδυνεύεις χωρίς να μπορείς να έχεις την σιγουριά αυτού που ξέρεις καλά όπου εύκολα πέφτεις σε ναρκισσισμούς και κυρίως στην βαρεμάρα που σε σαπίζει.

Α.Ρ.  Διδάσκετε σε κάποια σχολή … πόσοι κατά προσέγγιση μαθητές σας βιοπορίζονται από την ενασχόληση τους με το είδος αυτό της Μουσικής ?

Ν.Τ.  Όχι δεν διδάσκω πια. Εάν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με αυτό που κάνω μπορώ να ασχοληθώ. Αλλά δεν θέλει κάνεις. Τρομάζει αυτό. Δεν έχει ασφάλειες. Δεν ειναι εμπορικό. Θέλει ιδεολογία, και τρέλα. Το να μπορείς να βιοποριστείς απο αυτό που αγαπάς είναι στάση ζωής. Εάν θέλεις το πετυχαίνεις, εάν είσαι Δημιουργικός ανθρωπος μπορείς, εάν είσαι υπάλληλος ΌΧΙ δεν μπορείς. Εγω ζω απο το πιο δύσκολο κομμάτι την αυτοσχεδιαζόμενη μουσική επι 50 χρόνια.

Α.Ρ.  «Ότι κάνω το κάνω με την ψυχή μου σε καμιά περίπτωση δεν πουλάω την ψυχή μου στο διάολο » Δικαιωθήκατε εσωτερικά από την πορεία σας ?

Ν.Τ.  ΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ

Α.Ρ.  Το 2004 συμμετείχατε στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, με ομάδα 400 ατόμων εθελοντών τυμπανιστών και την ομάδα ΗΧΟΔΡΑΣΗ και στην τελετή λήξης των αγώνων με ομάδα 30 μουσικών, χορευτών και ηθοποιών χρησιμοποιώντας αντικείμενα των αθλητών σαν κρουστά όργανα, σε δική του σύνθεση. Πως γίνετε ο ήχος του ξύλου ή του ακοντίου να ηχεί ως μια υπέροχη μουσική ? ο συντονισμός είναι κάτι άπιαστο σε ένα κοινό νου ….

Ν.Τ.  Όπως είδατε γίνεται. Ότι υπαρχει γύρω μας, επάνω μας, είναι ένα ιδιόφωνο κρουστό. Η χρήση του είναι θέμα του μουσικού. Γίνεται εάν κάποιος έχει ανοιχτούς ορίζοντες και είναι δημιουργικός

Α.Ρ.  «Μετά από τη σιωπή, αυτή που έρχεται πλησιέστερα στην έκφραση του ανέκφραστου είναι η μουσική» Aldous Huxley (1894-1963) Συμφωνείτε ?

Ν.Τ. Βέβαια

Α.Ρ.  Δεν υπάρχουν απαράβατοι κανόνες στην αναζήτηση του ωραίου», «Η μουσική είναι ο μεσάζων ανάμεσα στον πνευματικό και τον αντιληπτό κόσμο» L.v.Beethoven (1770-1827) ….Οι Έλληνες ως ακροατές είναι κοντά σε αυτό το απόφθεγμα ?

Ν.Τ.  Έλληνες ακροατές μουσικής…. Αυτό είναι ανέκδοτο. Οι Έλληνες δεν έχουν σχέση με την τέχνη, και με τον πολιτισμό. Σε ποσοστό 90%. Άρα λοιπόν η απάντηση είναι ότι είναι χιλιόμετρα μακριά.

Α.Ρ.  Η παράσταση αφιέρωμα στο έργο σας που θα πραγματοποιηθεί στις 26 Ιανουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ποια συναισθήματα σας ενεργοποιεί και πόσο άγχος έχετε (αν έχετε ) λίγες μέρες πριν καθώς σε Σκηνοθεσία και δραματουργία του καταξιωμένου Γιώργου Ρούφα ( Σκηνοθέτης, Ηθοποιός Συγγραφέας ) διαισθάνομαι πως η αναμονή, αγωνία εκμηδενίζεται.

Ν.Τ.  Είναι πολύ περίεργο να ακούς για σένα. Συνήθως αυτά γίνονται στους πεθαμένους αν και εγω πιστεύω ότι τα αφιερώματα πρέπει να γίνονται όταν το τιμώμενο πρόσωπο είναι εν ζωή. Σε αυτή την περίπτωση δεν είναι ακριβώς αφιέρωμα αλλά το ταξίδι ενός μουσικού, οι εναλλαγές, της ζωής του, τα βιώματα του κλπ. 37 ηθοποιοί 4 χορεύτριες κλασικού μπαλέτου, 10 κρουστοί, τραγουδιστές, μουσικοί σολίστ συνολικά 64 άτομα συμπράττουν επί σκηνής αποκαλύπτοντας το ταξίδι αυτό με τραγούδια, κείμενα, αυτοσχεδιασμούς κλπ. Εχω άγχος όταν παρακολουθώ τις πρόβες, αλλά θα τ αντιμετωπίσω. Και βέβαια με τιμά πολύ η απόφαση του Γιώργου Ρούφα για να γίνει μια παράσταση με αυτή την δομή και αυτό το περιεχόμενο

Α.Ρ.Τι θα λέγατε στο κοινό που θα έρθει για πρώτη φορά σε παράσταση αυτής της ιδιαίτερης σύγχρονης τζαζ , αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής σαν κίνητρο να αγαπήσει αυτούς τους ήχους που θα μοιραστείτε μαζί τους ?

Ν.Τ.  Γενικά ισχύει ότι όταν κάποιοι ακούνε για πρώτη φορά αυτά τα είδη εντυπωσιάζονται και μπορούν να αποτελέσουν ένα καλό κοινό μελλοντικά. Εάν όμως υπάρχει συνέχεια. Αλλιώς κυριαρχούν αυτά που προβάλλονται απο τα ΜΜΕ και το κακό διαιωνίζεται. Ενα καταφέρουμε να κερδίσουμε έναν άνθρωπο κάθε 10 χρόνια εγω το θεωρώ μεγάλη επιτυχία. Τι θα έλεγα. Να έχει το κουράγιο και το θάρρος οταν βρίσκεται μπροστά στον καθρέφτη του να ενοχλείται όταν βλέπει ότι δεν έχει αλλάξει απο την προηγούμενη μέρα. Να ψάχνει ότι δεν γνωρίζει…

 

Σας ευχαριστούμε για την θετική ανταπόκριση σας και τον χρόνο που μας διαθέσατε

Ευχόμαστε κάθε επιτυχία 

Loading...