Έλυσε τα προβλήματα τουρισμού ο Χ.Θεοχάρης: Θέλει να κάνει την Ελλάδα plastic-free (βίντεο)

Χ.Θεοχάρης

Ο Υπουργός Τουρισμός, Χάρης Θεοχάρης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε από τη Σαντορίνη ανακοίνωσε τρεις εξειδικευμένες δράσεις στο γενικότερο πλαίσιο της επανεκκίνησης του ελληνικού τουρισμού.

«Το ασφαλές άνοιγμα και όχι οι αριθμοί των αφίξεων είναι η φιλοδοξία για φέτος.

Αυτό που αποδεικνύεται σήμερα είναι ότι και η κρίση μπορεί να είναι ευκαιρία και η προσπάθεια που κάνουμε να ξανασυστηθεί η χώρα μας και στον τουρισμό μπορεί να υλοποιηθεί κι εν μέσω κρίσης», ανέφερε πρίν από λίγο από τη Σαντορίνη ο κ. Θεοχάρης.

«Επανεκκινούμε το ελληνικό καλοκαίρι και τον ελληνικό τουρισμό, δίνοντας τέλος στην αγωνία 700.000 άμεσα και έμμεσα εργαζομένων στον τουριστικό κλάδο. Δίνουμε πίσω σε εκατομμύρια τουρίστες το δικαίωμα στο ελληνικό καλοκαίρι. Κανείς δεν είχε βιώσει στο παρελθόν κάποια τέτοια δοκιμασία και δεν είχε βρεθεί ενώπιον της ευθύνης να γυρίσει το κλειδί του τουρισμού στη χώρα μας.

​Της εθνικής μηχανής του τουρισμού. Ποτέ πριν δεν είχαν αξιοποιηθεί όλες οι διαθέσιμες δυνατότητες της χώρας σε τέτοια έκταση, με έμφαση την ασφάλεια των εργαζομένων και των επισκεπτών».

Ως προέκταση του γενικότερου πλαισίου, οι κυριότητες από τις εξειδικευμένες πρωτοβουλίες είναι οι εξής τρείς:

-Τουρισμός για όλους που έτρεξε το 2013-2014 με μόλις 5 εκατ. ευρώ και τώρα αυξάνεται στα 30 εκατ. ευρώ

-Plastic Free καμπάνια για τη Σαντορίνη που συμβολίζει το μέλλον του ελληνικού τουρισμού σε σύνδεση με την αειφορία και τη βιωσιμότητα

-Ψηφιακή εφαρμογή visitgreece με στήριξη από την Mastercard και την Eurobank.

Αναλυτικότερα:

-Tουρισμός για όλους: Για πρώτη φορά διατίθενται 30 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό που θα δώσουν την ευκαιρία σε 250.000 Ελληνες πολίτες να κάνουν διακοπές στη χώρα τους για σχεδόν μία εβδομάδα. Το πρόγραμμα έχει διττή στόχευση, όχι μόνο για τους Ελληνες πολίτες που θα κάνουν διακοπές αλλά και στην τόνωση των τουριστικών επιχειρήσεων με επιπλέον πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις τοπικές οικονομίες.

Πολύ επιγραμματικά, ο «Τουρισμός για Όλους» απευθύνεται σχεδόν στο σύνολο των Ελλήνων, εφόσον το 90% των πολιτών μπορεί να υποβάλει αίτηση ένταξης στο πρόγραμμα. Το κριτήριο είναι 16.000 ευρώ για ετήσιο ατομικό εισόδημα και από 28.000 για το οικογενειακό, συν την προσαύξηση 1.500 ευρώ ανά τέκνο.

Η διάρκεια του προγράμματος είναι, κατ’ αρχάς, εξάμηνη, από τις 15 Ιουλίου έως τις 31 Δεκεμβρίου, με δυνατότητα παράτασης. «Το σημαντικό είναι όμως ότι μέσω του «Τουρισμού για Όλους» θα επιτύχουμε την ομαλή επανεκκίνηση της τουριστικής κίνησης, αλλά και να επιτύχουμε έναν από τους πάγιους στόχους μας, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Επιδοτούμε κατά το ήμισυ του μισθώματος 4 διανυκτερεύσεις, φτάνοντας συνολικά στα 120 ευρώ ανά άτομο. Υπολογίζουμε ότι η υλοποίηση του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους» θα παρέχει εφέτος περίπου 1 εκατομμύριο διανυκτερεύσεις.

​Οι οποίες, με απόλυτα διαφανή, αδιάβλητο και δίκαιο τρόπο, θα κατανεμηθούν στους 250.000 δικαιούχους Έλληνες πολίτες με ηλεκτρονική κλήρωση. Οι αιτήσεις θα γίνονται από τους ενδιαφερόμενους πολύ απλά, μέσω του συστήματος Taxis», ανέφερε ο κ. Θεοχάρης.

-Plastic Free Santorini: Το υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με την Lidl Hellas, το ίδρυμα Λασκαρίδη και το δήμο Σαντορίνης προτάσσει τη βιωσιμότητα του ελληνικού τουρισμού με μία δράση που θα ξεκινήσει με μία καμπάνια προώθησης κι εν συνεχεία εκπαιδευτικά προγράμματα στο νησί. Η LidlΕλλάς, στην πρώτη μεγάλη σύμπραξη με φορείς του ελληνικού δημοσίου, επενδύει 700.000 ευρώ για τις ανάγκες της καμπάνιας «Plastic-FreeSantorini». Σε πρώτη φάση, η εκστρατεία περιλαμβάνει ειδικά διαμορφωμένη επικοινωνία σε σημεία υψηλής τουριστικής κίνησης, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, επιβατικά πλοία κ.λπ. καθώς και στο διαδίκτυο.

Σε δεύτερη φάση, η πρωτοβουλία «Plastic-FreeSantorini» περνά στην προώθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εδώ στη Σαντορίνη, καθώς και άμεσες παρεμβάσεις στις παραλίες, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Λασκαρίδη, το οποίο έχει αναπτύξει συστηματική και εκτενή δράση για την προστασία ακτών σε όλη την Ελλάδα.

«Το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού συμπίπτει με την έναρξη της καμπάνιας Plastic Free, την οποία προετοιμάζαμε εδώ και καιρό, πρίν την κρίση του κορωνοϊού κι ελπίζουμε να την επεκτείνουμε και σε άλλα νησιά και περιοχές της χώρας» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού.

-Ψηφιακή εφαρμογή visitgreece: Πρόκειται για το επίσημο application για φορητές ηλεκτρονικές συσκευές του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (E.O.T), με αποκλειστικούς χορηγούς τη Eurobankκαι τη Mastercard.

H εφαρμογή VisitGreece προσφέρει μοναδικές καινοτομίες σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη ταξιδιωτική εφαρμογή. Οσον αφορά τα βασικά στοιχεία λειτουργίας της:

1. Ερωτηματολόγιο προς τον ταξιδιώτη, ώστε να δημιουργηθεί ένα πλήρως εξατομικευμένο προφίλ.

2. Δυνατότητα επικοινωνίας με τους ταξιδιώτες, μέσω προσωποποιημένων ειδοποιήσεων τύπου push notification, με βάση το προφίλ τους.

3. Δυνατότητα αποστολής push notification αναλόγως της περιοχής στην οποία βρίσκεται κάθε φορά ο ταξιδιώτης. Είναι το λεγόμενο geolocation, η αυτόματη ανίχνευση γεωγραφικής θέσης μέσω δορυφόρου. Κατ’ αυτό τον τρόπο, προτείνοντας δηλαδή συγκεκριμένα σημεία φιλοξενίας, εστίασης, αξιοθέατα κ.λπ. προωθούνται και επωφελούνται οι τοπικές επιχειρήσεις.

4. Η εφαρμογή VisitGreeceσυνδέεται με την Mastercard Priceless cities, μια υπηρεσία η οποία προσφέρει στους ταξιδιώτες εκλεκτές και αποκλειστικές εμπειρίες.

5. Στην εφαρμογή VisitGreeceέχουν πρόσβαση οι επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου, ώστε να μπορούν οι ίδιες να διαχειρίζονται το περιεχόμενό τους και να το προσαρμόζουν ανάλογα με τις ανάγκες τους.

Φυσικά, η εφαρμογή VisitGreece είναι πολύ-γλωσσική και έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει κάθε είδους λειτουργικά πλεονεκτήματα στους τουρίστες και τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.

Πιο συγκεκριμένα, οι μεν ταξιδιώτες βρίσκουν στo VisitGreece, απευθείας στο κινητό τους τηλέφωνο ή στην ταμπλέτα, συγκεντρωμένα όλα όσα τους ενδιαφέρουν. Και μαζί με τις πληροφορίες, βρίσκουν επίσης προτάσεις για τους καλύτερους προορισμούς, ειδικά προσαρμοσμένες στις ατομικές τους προτιμήσεις.

«Πολύ σημαντικό: Ο φιλοξενούμενος μέσω του VisitGreece μπορεί να ενημερώνεται για όλα όσα ισχύουν σχετικά με τον COVID-19 και τα μέτρα που έχουν ληφθεί, ώστε να νιώθει απολύτως ασφαλής στην οπουδήποτε στην Ελλάδα.

Από την πλευρά των επιχειρήσεων, το VisitGreece παρέχει, εντελώς δωρεάν, έναν πολύτιμο δίαυλο προβολής. Με το κοινό των χρηστών της εφαρμογής να είναι στ’ αλήθεια απέραντο, οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις διαφημίζονται σε ολόκληρη την υφήλιο. Και χωρίς το παραμικρό κόστος συμμετοχής.

Επιπλέον, το VisitGreece παρέχει στους επαγγελματίες τη δυνατότητα να δημιουργήσουν προωθητικές ενέργειες και να στοχεύσουν ακριβώς στις προτιμήσεις συγκεκριμένου κοινού, μέσω των εξατομικευμένων push notification.

Γενικά, θα έλεγα ότι η εφαρμογή VisitGreece είναι ένα ψηφιακό εργαλείο τελευταίας τεχνολογίας, εξαιρετικά πλούσιο σε περιεχόμενο, με κάθε είδους πληροφορίες, χάρτες, προτάσεις κ.λπ».

​Ως «Εργαλειοθήκη Διαχείρισης Προορισμού», Destination Management Toolkit, το VisitGreeceδιασυνδέει άμεσα εμπόρους και επισκέπτες. Και άρα συμβάλλει:

– στην αύξηση της κίνησης στις τοπικές επιχειρήσεις

– στη δημιουργία μιας συνολικής δεξαμενής δεδομένων CRM (Customer relationship Management), για όλους τους επισκέπτες. Όπως όλοι καταλαβαίνουν, μια βάση δεδομένων με τις προτιμήσεις εκατομμυρίων τουριστών, είναι πολύτιμη για την αναβάθμιση όλων των υπηρεσιών του κλάδου αλλά ακόμη και της πολιτικής μας, σε θεσμικό επίπεδο.

Πέραν αυτών, η εφαρμογή VisitGreece εξυπηρετεί τους ίδιους τους τουρίστες, αναβαθμίζοντας πολύπλευρα τη συνολική τους εμπειρία από το ταξίδι στην Ελλάδα», όπως επεσήμανε ο κ. Θεοχάρης.