Διαβήτης: Πώς θα μειώσουν τις πιθανότητες νόσου οι 65ρηδες

Διαβήτης

Το συχνό περπάτημα με ζωηρό ρυθμό μπορεί να οδηγήσει στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2 σε άτομα άνω των 65 ετών σύμφωνα με μια από τις πρώτες έρευνες που μέτρησε το περπάτημα και το ρυθμό βάδισης μεταξύ του πληθυσμού 70-80 ετών

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια διαπίστωσαν ότι όσο πιο πολλά τα βήματα και πιο έντονος ο ρυθμός, τόσο μικρότερος ο κίνδυνος διαβήτη. Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο Diabetes Care.

Βασικό εύρημα της μελέτης ότι για καθε 1000 επιπλέον βήματα ημερησίως ο κίνδυνος εκδήλωσης διαβήτη μειωνόταν κατά 6%. Συμφωνα με τον πρώτο συγγραφέα της μελέτης

Alexis C. Garduno τριτοετή φοιτητή στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια πρακτικά αυτό σημαίνει ότι εάν ένας 70αρης εντάξει 2000 περισσότερα βήματα στο καθημερινό του πλάνο θα μειώσει κατά 12% τον κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη.

Μια διεπιστημονική ομάδα ερευνητών ανέλυσε δεδομένα από την Πρωτοβουλία για την Υγεία των Γυναικών (Women’s Health Initiative) , στόχος της οποίας ήταν ο χαρακτηρισμός της σωματικής δραστηριότητας και της καρδιαγγειακής υγείας σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

Για την τρέχουσα προοπτική μελέτη επιλέχθηκε μια κοόρτη γυναικών 65 ετών και μεταλύτερες που δεν είχαν διαγνωστεί με διαβήτη και ζούσαν αυτόνομα, φόρεσαν βηματομετρητή επί 24ωρου βάσεως για μια εβδομάδα. Η υγεία τους παρακολουθήθηκε για την επόμενη επταετία.

Από τις 4.838 γυναίκες στην έρευνα οι 395 ή το 8% ανέπτυξαν διαβήτη.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Διαβητολογική Εταιρία 1,5 εκατομμύρια άνθρωποι διαγιγνώσκονται με διαβήτη ετησίως, εκ των οποίων υπολογίζεται ότι το ένα τρίτο είναι μεγαλύτερης ηλικίας.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η τακτική σωματική δραστηριότητα, μαζί με την καλή διατροφή, μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη στους ενήλικες.

Μάλιστα οι επίσημες συστάσεις στις ΗΠΑ είναι τουλάχιστον 150 λεπτά μέτριας έως έντονης σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα για τη μείωση του κινδύνου πολλών χρόνιων ασθενειών, συμπεριλαμβανομένου του διαβήτη.

Οι ερευνητες επισημαίνουν ωστόσο ότι η ζωηρή δραστηριότητα για έναν 80χρονο δεν είναι προφανώς ίδια με έναν 30αρη. Στην περίπτωση του πρώτου αρκεί να περπατήσει γύρω από το τετράγωνο μέχρι να λαχανιάσει ελαφρά.

Τονίζουν επίσης ότι δεν αρκεί το περιστασιακό περπάτημα για τη μείωση του κινδύνου διαβήτη, αλλά η συστηματική και καθημερινή σωματική δραστηριότητα.