Δίαιτα: Υγιεινές τροφές που πρέπει να τρώτε με μέτρο

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να χάσετε βάρος και να κρατήσετε τα περιττά κιλά μακριά είναι εστιάζοντας στην κατανάλωση υγιεινών, θρεπτικών τροφίμων. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι παράλληλα πρέπει να εξασφαλίζετε θερμιδικό έλλειμμα, δηλαδή να καίτε περισσότερες θερμίδες από όσες προσλαμβάνετε μέσω της διατροφής σας. Αν λοιπόν έχετε ξεκινήσει δίαιτα και παρά τη φιλότιμη προσπάθειά σας δεν καταφέρνετε να χάσετε κιλά, βεβαιωθείτε ότι δεν το παρακάνετε με κάποιες τροφές που αν και είναι υγιεινές, μπορούν να σας φορτώσουν με πολλές θερμίδες όταν καταναλώνονται ανεξέλεγκτα.

Ξηροί καρποί & αποξηραμένα φρούτα

Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά αλλά και σε θερμίδες, οι ξηροί καρποί και τα αποξηραμένα φρούτα θα πρέπει να καταναλώνονται σε μικρές ποσότητες. Έχετε κατά νου ότι μία μικρή χούφτα με ξηρούς καρπούς θεωρείται αρκετή, ενώ 3 μικρά αποξηραμένα δαμάσκηνα ή σύκα ή 4 κομμάτια αποξηραμένα βερίκοκα αντιστοιχούν θερμιδικά σε ένα μέτριο φρούτο.

Χειροποίητες μπάρες δημητριακών

Αν φτιάχνετε τις δικές σας μπάρες δημητριακών με βρώμη, ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα, ταχίνι ή μέλι, τότε θα πρέπει να είστε προσεκτικοί, καθώς η περιεκτικότητά τους σε θερμίδες μπορεί να είναι μεγάλη.

Κριτσίνια – παξιμάδια – κράκερς

Αν και αποτελούν καλές επιλογές για ενδιάμεσο σνακ ή συνοδευτικό για σαλάτες και σούπες, περιέχουν πολλές θερμίδες, ξεπερνώντας σε πολλές περιπτώσεις αυτές του ψωμιού. Αν σκεφτείτε μάλιστα ότι εύκολα μπορούν να καταναλωθούν σε μεγάλη ποσότητα, πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Smoothies & χυμοί φρούτων

Δροσιστικά και νόστιμα, τα smoothies τροφοδοτούν τον οργανισμό σας με πληθώρα θρεπτικών συστατικών, αλλά παράλληλα και με πολλές θερμίδες, ειδικά όταν περιέχουν παγωτό, γάλα, γιαούρτι, παγωτό, μέλι, σιρόπι ή άλλα συστατικά. Όσον αφορά στους χυμούς φρούτων, επίσης δεν είναι ιδανική επιλογή, αφού περιέχουν πολλά σάκχαρα, χωρίς να σας τροφοδοτούν με φυτικές ίνες. Τα ολόκληρα, φρέσκα φρούτα είναι η καλύτερη επιλογή που μπορείτε να κάνετε όταν θέλετε να χάσετε βάρος.

Δημητριακά τύπου μούσλι ή γκρανόλα

Είναι πολύ θρεπτικές επιλογές για το πρωινό σας, καθώς έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά. Παράλληλα όμως είναι πιθανό να περιέχουν και αρκετές θερμίδες και πρόσθετα σάκχαρα. Φροντίστε λοιπόν να δίνετε προσοχή στη μερίδα που καταναλώνετε, ώστε να ελέγχετε καλύτερα τις θερμίδες που καταναλώνετε.

Τρόφιμα στη light εκδοχή τους

Αν στην προσπάθειά σας να χάσετε γρήγορα βάρος, τρώτε ανεξέλεγκτα light τρόφιμα, πρέπει να αναθεωρήσετε τη διατροφή σας. Σίγουρα, τα προϊόντα αυτά έχουν μειωμένες θερμίδες, αλλά στη μία μερίδα.

Ελαιόλαδο

Μη μας παρεξηγήσετε: το ελαιόλαδο είναι μια εξαιρετικά ωφέλιμη τροφή που δεν πρέπει να λείπει από το μενού σας. Ωστόσο, πολλοί δεν προσέχουν πόσο προσθέτουν, είτε όταν μαγειρεύουν είτε όταν φτιάχνουν σαλάτα. Αν σκεφτείτε ότι μία κουταλιά της σούπας σάς δίνει περίπου 135 θερμίδες, τότε αν σε κάθε γεύμα βάζετε λίγο παραπάνω και ξεφεύγει και λιγάκι στο μαγείρεμα, τότε μόνο από το ελαιόλαδο θα έχετε προσλάβει σχεδόν τετρακόσιες θερμίδες επιπλέον.