Δυσοίωνα είναι τα νέα για την οικονομία. Παρά τους πανηγυρισμούς του Α. Τσίπρα για έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, η κρίση όχι απλά συνεχίζεται, αλλά οδηγεί και μεγάλες εταιρείες στον δρόμο της εξόδου από την χώρα.

Ήδη στα χρόνια των μνημονίων, δεκάδες ελληνικές επιχειρήσεις έχουν φύγει από την πατρίδα μας, καθώς οι οικονομικές συνθήκες δεν τους επέτρεψαν να παραμείνουν στην χώρα μας.

Τα αίτια; Πολλά. Υψηλή φορολογία, capital controls αι φυσικά οι δυσμενείς συνθήκες στους οικονομικούς δείκτες, είχαν σαν αποτέλεσμα να επηρεάσουν τις τσέπες εκατομμυρίων Ελλήνων.

Η Ελλάδα μπήκε σε ένα καθοδικό σπιράλ, η ζημιά δύσκολα θα επουλωθεί , μεγάλες εταιρείες δεν μπορούν, αν και θέλουν να επενδύσουν στην Ελλάδα, ενώ τεράστιες αλυσίδες καταστημάτων, σκέφτονται να εγκαταλείψουν την χώρα.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του mononews.gr, υπάρχει ήδη θέμα με την Media Markt. Παρότι η υπόθεση δεν είναι καινούρια -οι σχετικές πληροφορίες διακινούνται πάνω από έναν μήνα στα δημοσιογραφικά γραφεία-, όλα δείχνουν πως η γερμανική αλυσίδα ηλεκτρονικών βρίσκεται πολύ κοντά στο να λάβει τις τελικές αποφάσεις της.

Με δεδομένες τις τεράστιες ζημιές που έχει συσσωρεύσει η Media Markt και την αδυναμία της να εμφανίσει λειτουργική κερδοφορία, αρκετοί προεξοφλούν πως δεν θα αργήσει η ανακοίνωση της αποχώρησής της από την χώρα μας. Αυτό ωστόσο που κυρίως απασχολεί την αγορά και ειδικότερα τους ανταγωνιστές της είναι ο τρόπος που θα αποχωρήσει και πως θα διαμορφωθεί το τοπίο την «επόμενη μέρα».

Εάν δηλαδή αποφασίσει να πουλήσει και να φύγει άμεσα, οπότε υπάρχει νέος παίκτης στο προσκήνιο ή αν θα επιλέξει τη λύση του στρατηγικού συνεργάτη , ο οποίος θα αποκτήσει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου και μαζί την ευθύνη λειτουργίας της επιχείρησης επί ελληνικού εδάφους. Στην τελευταία περίπτωση, η αίσθηση είναι ότι δεν θα αλλάξουν πολλά πράγματα όσον αφορά στα δεδομένα του κλάδου, αφού θα υπάρξει απλά και μόνο αλλαγή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς.

Αν και τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί, η δεύτερη λύση εκτιμάται πως συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες για δυο λόγους: πρώτον γιατί είναι ένα μοντέλο που Media Markt έχει εφαρμόσει ήδη στην Ρωσία και δεύτερον γιατί έχει κάποια θετικά στοιχεία, όπως η συνέχιση του brand της εταιρείας στη χώρα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που κυκλοφορούν στην αγορά, στο πλαίσιο αυτό η γερμανική αλυσίδα ξεκίνησε διαπραγματεύσεις με τον μεγάλο όμιλο της χώρας, ο οποίος έχει ήδη παρουσία στον χώρο της τεχνολογίας και των ηλεκτρικών ειδών με ευρύ δίκτυο καταστημάτων. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι τα πράγματα έχουν προχωρήσει αρκετά και είναι ήδη σε εξέλιξη σχετικό due diligence (οικονομικός έλεγχος).

Άνθρωποι που παρακολουθούν στενά τα τεκταινόμενα στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών επισημαίνουν πως η πορεία της Media Markt δεν προκαλεί εντύπωση, καθώς όπως λένε τα πράγματα είναι αρκετά πιεστικά για όλους τους παίκτες. Τα περιθώρια κέρδους, σημειώνουν, έχουν περιοριστεί αισθητά ενώ την ίδια ώρα η κατανάλωση έχει μειωθεί στο μισό σε σύγκριση με την περίοδο πριν την κρίση.

«Δεν είναι εύκολο για κανέναν όσο μεγάλος και αν είναι να λειτουργήσει κάτω από αυτές τις συνθήκες. Επιπλέον, ο ανταγωνισμός στη χώρα μας είναι αδυσώπητος», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.

H Media Markt είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα βρίσκεται από το 2005, διαθέτει 12 φυσικά καταστήματα σε στρατηγικά σημεία της Ελλάδας, καθώς και ηλεκτρονικό κατάστημα ενώ απασχολεί περίπου 860 άτομα προσωπικό. Μέχρι και το 2011 λειτουργούσε την αλυσίδα Saturn, οπότε και έκλεισε. Την χρήση 2016/2017 εμφάνισε πωλήσεις ύψους 187 εκατ. ευρώ και κέρδη ύψους 2,86 εκατ. ευρώ, για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια ζημιογόνων χρήσεων.

To ζήτημα βέβαια είναι τι θα γίνει και με τους χιλιάδες εργαζόμενους, η αγωνία αυξάνεται και ελπίζουμε οι αρμόδιοι να λάβουν ορθές αποφάσεις.

Loading...