Θλίψη στον παγκόσμιο αθλητισμό: Έφυγε από τη ζωή ο θρύλος της Formula 1 Νίκι Λάουντα

Νίκι Λάουντα

Ένας θρύλος της αυτοκίνησης, ένας πιλότος που έγραψε ιστορία και που πλήρωσε τόσο ακριβά την αγάπη του για το αυτοκίνητο, με ένα σοβαρότατο ατύχημα, «έφυγε» σε ηλικία 70 ετών.

Ο Νίκο Λάουντα άφησε την τελευταία του πνοή, πέντε μήνες μετά τη μεταφορά του σε νοσοκομείο, με βαριάς μορφής γρίπης.

Η είδηση της απώλειας του θρύλου της Formula 1 μεταδόθηκε επίβεβαιωμένη από το Αυστριακό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο Νίκι Λάουντα κατέκτησε τρεις φορές τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή, δύο με τη Ferrari, το 1975 και το 1977 και μία με τη McLaren, το 1984.

Το 1976, ο θρυλικός πιλότος της F1 πρωταγωνίστησε ένα τραγικό ατύχημα, με συνέπεια να υποστεί μεγάλη παραμόρφωση στο πρόσωπό του και να επιβαρυνθεί η υγεία του. 

Στις αρχές του 2019, ο Νίκι Λάουντα μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με γρίπη, μόλις λίγους μήνες μετά την εγχείρηση που είχε υποβληθεί στους πνεύμονες.

Ο θρυλικός πιλότος βρισκόταν διακοπές στην ισπάνική Ίμπιθα και από εκεί μεταφέρθηκε εσπευσμένα σε νοσοκομείο στην Αυστρία.

Λίγες ώρες πριν γίνει γνωστός ο θάνατός του, φέρεται να είχε μεταφερθεί σε ειδική κλινική στην Ελβετία, για αιμοκάθαρση. Ο Νίκι Λάουντα είχε υποβληθεί δύο φορές σε μεταμόσχευση νεφρού, το 1997 και το 2005.

«Με βαθιά θλίψη ανακοινώνουμε ότι ο αγαπημένος μας Νίκι πέθανε ήσυχα, τη Δευτέρα 20ή Μαΐου 2019, με την οικογένειά του πλάι του», ανέφεραν οι οικείοι του θρυλικού πιλότου της F1

και αργότερα πολυσχιδούς επιχειρηματία σε ηλεκτρονικό μήνυμά τους που μεταδόθηκε από αυστριακά ΜΜΕ.

Το ατύχημα που τον σημάδεψε

Τα δυο τελευταία πρωταθλήματα της καριέρας του, τα κατέκτησε μετά το σοκαριστικό ατύχημα στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ το 1976, το οποίο λίγο έλειψε να του στοιχίσει τη ζωή. Η Ferrari που οδηγούσε χτύπησε στα προστατευτικά κιγκλιδώματα και τυλίχτηκε στις φλόγες.

Ο Νίκι Λάουντα κινδύνευσε να πεθάνει εξαιτίας των σοβαρών εγκαυμάτων αλλά της εισπνοής τοξικών αερίων. Αλλά δεν το έβαλε κάτω. Μόλις έξι εβδομάδες μετά το ατύχημά του επέστρεψε στους αγώνες και μάλιστα είχε τερματίσει τέταρτος στο ιταλικό Grand Prix.

Δείτε το σοκαριστικό ατύχημά του

Τα σημάδια που άφησε στο πρόσωπό του ο τραυματισμός του, δεν τον εγκατέλειψαν ποτέ, παρά τις πλαστικές επεμβάσεις στις οποίες αναγκάστηκε να υποβληθεί.

Θα μπορούσε να τα είχε διορθώσει αλλά δεν το έκανε γιατί, όπως είχε δηλώσει, ήθελε να είναι ζωντανό παράδειγμα των κινδύνων που διατρέχουν οι οδηγοί F1.

Γι’ αυτό και υπήρξε από τους πιο ενεργούς και δραστήριους οδηγούς με πολλές πρωτοβουλίες στον αγώνα για την αύξηση της ασφάλειας των οδηγών.

Τα πρώτα χρόνια

Ο Νίκι Λάουντα γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου του 1949 στη Βιέννη της Αυστρίας. Η οικογένειά του ήταν εύπορη και ο Lauda, παρά τις αντιδράσεις των δικών του, στράφηκε από νωρίς στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Οι διαφωνίες της οικογένειάς του συνεχίστηκαν κι εκείνος δεν δίστασε να διακόψει κάθε σχέση μαζί τους για να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα.

Ξεκίνησε με ένα Mini και αργότερα αγωνίστηκε στη Formula Vee, όπως γινόταν τότε στην Κεντρική Ευρώπη. Γρήγορα όμως οδήγησε ιδιωτικά αγωνιστικά αυτοκίνητα Porsche και Chevron.

Όταν η καριέρα του άρχισε να παραμένει στάσιμη, πήρε τραπεζικό δάνειο 30.000 βρετανικών λιρών μαζί με μια ασφάλεια ζωής έτσι ώστε να αγοράσει μια θέση οδηγού στη νεοφώτιστη ομάδα της March στο πρωτάθλημα της Formula 2 το 1971.

Εκείνα τα χρόνια αρκούσε η πληρωμή ενός ποσού από τον υποψήφιο οδηγό στην ομάδα για τη συμμετοχή του στο αγωνιστικό τμήμα.

Η μεταπήδηση στη Formula 1 δεν άργησε. Το 1972 οδήγησε για την ομάδα της March τόσο στην F1 όσο και στην F2.

Αν και τα αυτοκίνητα της F2 ήταν καλά (και οι οδηγικές ικανότητες του Λάουντα εντυπωσίασαν το αφεντικό της March, Ρόμπιν Χερντ, το 1972 ήταν καταστροφικό για την March στην F1.

Ο Λάουντα απελπίστηκε και –καθώς ήταν πολύ χρεωμένος στην τράπεζα– για μια στιγμή σκέφτηκε να αυτοκτονήσει.

Τελικά, αποφάσισε να πάρει ένα νέο τραπεζικό δάνειο έτσι ώστε να αγοράσει μια θέση στην ομάδα της BRM το 1973. Ήταν πολύ γρήγορος από την αρχή, αλλά η ομάδα της BRM βρισκόταν ήδη στη δύση της.

Το μεγάλο βήμα στην καριέρα του έγινε όταν ο συναγωνιστής του στην ομάδα της BRM Κλέι Ρεγκατσόνι έφυγε για τη Ferrari το 1974 και ο ιδιοκτήτης της Ferrari ρώτησε τον Ιταλοελβετό οδηγό τη γνώμη του για τον Λάουντα.

Εκείνος του μίλησε με τα καλύτερα λόγια με αποτέλεσμα ο Νίκι Λάουντα να υπογράψει πολύ σύντομα με την ιταλική ομάδα, η οποία του πρόσφερε αρκετά χρήματα ώστε να εξοφλήσει τις δανειακές του υποχρεώσεις.

Όταν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση ίδρυσε και διηύθυνε δυο αεροπορικές εταιρείες (Lauda Air και Niki). Υπήρξε διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Jaguar στη Formula 1 για δυο χρόνια.

Τον Σεπτέμβριο του 2012 ανέλαβε τη θέση του μη εκτελεστικού προέδρου του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes AMG Petronas F1 και συνέβαλε πολύ στη μεταγραφή του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή Λούις Χάμιλτον.