Σκληρά μέτρα στα Βαλκάνια για την καταπολέμηση των ρύπων. 2000 ευρώ χαράτσι για τα αυτοκίνητα που ξεπερνούν τα όρια.

Η Ιταλία θα προσφέρει επιδοτήσεις έως και 6.000 ευρώ στους αγοραστές νέων οχημάτων χαμηλών εκπομπών, αλλά παράλληλα θα επιβάλει φόρους για την αγορά μεγαλύτερων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με τα μέτρα που εγκρίθηκαν στο Κοινοβούλιο.

Τα μέτρα περιλαμβάνονταν στον προϋπολογισμό της Ιταλίας για το 2019 και αλλάζουν τους κανόνες που πρότεινε η Ρώμη νωρίτερα τον Δεκέμβριο, οι οποίοι επέσυραν κριτική από την αυτοκινητοβιομηχανία.

Συνδικάτα και ενώσεις του κλάδου αυτοκινήτων έχουν προειδοποιήσει για τον προτεινόμενο νέο φόρο, λέγοντας ότι θα μπορούσε να βλάψει όχι μόνο τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού και θα μπορούσε να κοστίσει θέσεις εργασίας.

Στη νέα μορφή τους, οι φόροι που προτείνονται για τα αυτοκίνητα που κινούνται με παραδοσιακά καύσιμα δεν θα ισχύουν πλέον για τα μικρά οικογενειακά αυτοκίνητα, αλλά μόνο για τα μεγαλύτερα οχήματα μεγάλου κυβισμού, συμπεριλαμβανομένων των SUV. Αυτά έχουν υψηλότερες εκπομπές CO2.

Έτσι, ένας φόρος 1.100 ευρώ θα επιβληθεί σε νέα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που εκπέμπουν 161-175 gr/km CO2. Αυτό το ποσό αυξάνεται στα 1.600 ευρώ για εκπομπές 176-200 gr/km και σε 2.000 ευρώ για εκπομπές 201-250 gr/km.

Τα οικονομικά κίνητρα για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, εν τω μεταξύ, δεν θα ισχύουν για μοντέλα που κοστίζουν περισσότερα από 50.000 ευρώ.

Σήμερα, τα παραπάνω αυτοκίνητα αποτελούν το 7% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη γειτονική χώρα.

Τα νέα μέτρα, τα οποία πρέπει ακόμη να εγκριθούν στο κάτω Βουλή, θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Μαρτίου 2019 έως το τέλος του 2021.

Προειδοποίηση από την FCA

Η Fiat Chrysler Automobiles, η οποία επί του παρόντος δεν διαθέτει ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, δήλωσε το Νοέμβριο ότι σχεδίαζε να δαπανήσει περισσότερα από 5 δισεκατομμύρια ευρώ για νέα μοντέλα και κινητήρες στην Ιταλία μεταξύ 2019-2021.

Τον Δεκέμβριο, η FCA είχε απειλήσει ότι θα μπορούσε να αναθεωρήσει το ιταλικό επενδυτικό της σχέδιο αν η Ρώμη έθετε φόρους στα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα. Προς το παρόν πάντως η εταιρεία δεν έχει σχολιάσει τα νέα αυτά μέτρα.

Loading...