Σφίγγα παραμένουν όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές σε σχέση με την ολοκλήρωση της περιπετειώδους λόγω τεχνικών προβλημάτων γεώτρησης στον στόχο «Δελφύνη-1» με τις διασταυρωμένες πληροφορίες του «Φ» να αναφέρουν ότι ξεκάθαρο αποτέλεσμα θα υπάρξει μόνο με δεύτερη και αναθεωρημένη τεχνικά γεώτρηση στο ίδιο κοίτασμα.

Αυτό, φαίνεται ότι δεν θα μπορεί να γίνει αμέσως, αφού αφενός χρειάζεται ανάλυση των δεδομένων της παρούσας γεώτρησης και επανασχεδιασμός νέας, ενώ το ίδιο το γεωτρύπανο, το «Stena Icemax» έχει υποχρέωση για μετακίνηση για άλλη γεώτρηση στη Μεσόγειο εντός Μαρτίου.

Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της πρώτης γεώτρησης δεν φαίνεται να έδωσαν ξεκάθαρο αποτέλεσμα, ούτε και να επιβεβαίωσαν τις προσδοκίες των επιστημονικοτεχνικών ομάδων της ExxonMobil, ωστόσο φαίνεται ότι οδηγούν σε επανασχεδιασμό και επανάληψη σε χρόνο που θα καθοριστεί αργότερα γεωτρήσεων για τον ίδιο στόχο, την «Δελφύνη».

Το γεγονός ότι η κοινοπραξία ExxonMobil- Qatar Petroleum συμφώνησε με την κυβέρνηση να μην προχωρήσουν σε καμία ανακοίνωση μέχρι και την ολοκλήρωση της δεύτερης γεώτρησης, στον στόχο «Γλαύκος -1» που ξεκίνησε χθες, αφήνει πολλά ενδεχόμενα ανοικτά, αφού η διεθνής πρακτική της ExxonMobil είναι να ανακοινώνει επιτυχίες σε κοιτάσματα μερικές μέρες ή εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση γεωτρήσεων, ενώ σπάνια προχωρά σε ανακοινώσεις όταν δεν έχει θετικά ευρήματα.

Πάντως, όλες οι πηγές του «Φ» που έχουν πρωτογενή γνώση των όσων εξελίσσονται στο γεωτρύπανο, αφενός δεν απάντησαν θετικά στο ερώτημα αν υπάρχει κάποια θεαματική ανακάλυψη αλλά ταυτόχρονα δεν εκφράζουν απαισιοδοξία.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ενώ εκδόθηκε χθες επίσημη ανακοίνωση για την ολοκλήρωση της γεώτρησης στον στόχο «Δελφύνη-1» και το γεωτρύπανο μετακινήθηκε στον στόχο «Γλαύκος -1», τονίζεται ότι ανακοινώσεις θα γίνουν μετά την ολοκλήρωση του γεωτρητικού προγράμματος της κοινοπραξίας ExxonMobil-Qatar Petroleum και πως αυτό είναι που συμφωνήθηκε μεταξύ κυβέρνησης και κοινοπραξίας.

Την ίδια ώρα, το γεωτρύπανο Stena Icemax, έβαλε πλώρη λίγο μετά τα μεσάνυκτα της Τρίτης και το πρωί της Τετάρτης, μετά από μετακίνηση μήκους περίπου 15 χιλιομέτρων βορειότερα του σημείου που βρισκόταν στον στόχο «Δελφίνη -1», βρέθηκε πάνω από τον στόχο «Γλαύκος-1». Ξεκίνησε αμέσως προετοιμασία για να προχωρήσει στη δεύτερη προγραμματισμένη γεώτρηση.

Να σημειωθεί ότι, στο σημείο της γεώτρησης στον στόχο «Δελφύνη-1» παραμένει και συνεχίζει εργασίες ασφάλισης και συμπληρωματικών ερευνών το βοηθητικό σκάφος «Bailey Tide» που συνέδραμε τις μέχρι τώρα γεωτρητικές εργασίες.

Ο στόχος «Γλαύκος-1» βρίσκεται μόλις 3 χιλιόμετρα νότια των ορίων που χωρίζουν τα τεμάχια 6 και 10. Συγκεκριμένα το σημείο της δεύτερης γεώτρησης στο τεμάχιο 10 βρίσκεται 15 χιλιόμετρα βόρεια του στόχου «Δελφύνη-1» αλλά και 15 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του κοιτάσματος «Καλυψώ», κάτι που δείχνει ότι η ευρύτερη περιοχή παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Το βάθος της θάλασσας στο σημείο της νέας γεώτρησης είναι ελάχιστα μεγαλύτερο αυτού στον στόχο «Δελφύνη -1», δηλαδή σχεδόν 2.200 μέτρα έναντι 2.000 μέτρων, ωστόσο το στοχευόμενο βάθος της γεώτρησης στον στόχο «Γλαύκος -1» είναι περίπου 20% μικρότερο του βάθους της προηγούμενης γεώτρησης, γεγονός που δείχνει ότι η νέα γεώτρηση θα ολοκληρωθεί σε λίγο περισσότερο από ένα μήνα.

ΠΗΓΗ:Philenews