Πόσο ακριβά θα είναι τα αεροπορικά ταξίδια μετά την άρση μέτρων;

Όταν η πολιτεία της Φλόριντα άρχισε να θεσπίζει μέτρα περιορισμού κατ’ οίκον και να κλείνει παραλίες στα μέσα Μαρτίου, ως απάντηση στην απειλή του Covid-19, η κτηματομεσίτης και η καλλιτέχνης Nadia Bouzid με έδρα το Μαϊάμι βρισκόταν στη μέση της ζωγραφικής μιας τοιχογραφίας μέσα ένα νέο ξενοδοχείο στο Κανκούν του Μεξικού.

Μιλώντας στο CNN, εξέφρασε τις απόψεις της για τις διακυμάνσεις των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων μετά την κρίση του κορονοϊού.

Καθώς οι χώρες διατυπώνουν σχέδια για το άνοιγμα των συνόρων και των επιχειρήσεων, και οι αεροπορικές εταιρείες αρχίζουν να βλέπουν μια επιστροφή της επιβατικής κίνησης, το ερώτημα της Bouzid είναι ένα. «Πώς θα είναι τα αεροπορικά εισιτήρια, όταν «όλα αυτά» τελειώσουν;»

Κοινωνική απόσταση σημαίνει λιγότερες θέσεις πωλήσεων, οπότε τα εισιτήρια θα αυξηθούν;

Η Delta Air Lines αποκλείει τα μεσαία καθίσματα και περιορίζει το φορτίο πτήσης έως τις 30 Ιουνίου για τήρηση αποστάσεων, επιτρέποντας την κράτηση μόνο 50 έως 60% των διαθέσιμων θέσεων σε μια πτήση. Άλλες αεροπορικές εταιρείες που υιοθετούν παρόμοιους ελέγχους περιλαμβάνουν τις Emirates, American Airlines, Japan Airlines, United, Wizz Air και άλλα.

Πολλές άλλες αεροπορικές εταιρείες επιτρέπουν κρατήσεις ως κανονικές, με μία να προσπαθεί να υποχρεώσει τους επιβάτες ακόμη και να πληρώσουν για να έχουν θέση με απόσταση από τους συνεπιβάτες τους. 

Στις 4 Μαΐου, η εξαιρετικά χαμηλού κόστους αερομεταφορέας των ΗΠΑ Frontier Airlines ανακοίνωσε την έξτρα χρέωση «More Room», που μπορεί να αγοραστεί για πτήσεις μεταξύ 8 Μαΐου και 31 Αυγούστου. Με αυτήν την χρέωση, ένας επιβάτης θα μπορούσε να πληρώσει από 39 δολάρια με κάθε τρόπο για να εγγυηθεί ότι η μεσαία θέση θα παραμείνει κενή.

Στις 6 Μαΐου, η αεροπορική εταιρεία ακύρωσε το σχέδιο αφού δέχθηκε κριτική από μέλη του Κογκρέσου των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ωστόσο, η IATA, η παγκόσμια εμπορική ένωση αεροπορικών εταιρειών, θέλει να έχει την τελευταία λέξη για το θέμα της απόστασης στα αεροσκάφη. Το δελτίο τύπου της στις 5 Μαΐου υποστηρίζει ότι δεν υποχρεούνται οι αεροπορικές εταιρείες να κρατούν τις μεσαίες θέσεις.

«Η IATA ουσιαστικά λέει ότι η οικονομική υγεία των αεροπορικών εταιρειών έχει μεγαλύτερη σημασία από την υγεία των υπαλλήλων ή των πελατών τους», λέει ο Henry Harteveldt, αναλυτής αεροπορικών εταιρειών στο Atmosphere Research Group. 

«Αυτό το δελτίο τύπου περιλαμβάνει μια εκτίμηση ότι τα αεροπορικά εισιτήρια θα πρέπει να αυξηθούν, εάν οι αερομεταφορείς υποχρεούνται να αφήσουν κενά τα μεσαία καθίσματα. Εάν η ζήτηση παραμείνει χαμηλή και οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να ανταγωνιστούν για έναν περιορισμένο αριθμό ταξιδιωτών, τότε πιθανότατα θα χρησιμοποιήσουν χαμηλούς ναύλους για να προσελκύσουν όσους περισσότερους ταξιδιώτες μπορούν. «

Οι τιμές του πετρελαίου μειώνονται, οπότε θα μειωθούν και τα αεροπορικά εισιτήρια;

Το αναμεμιγμένο και εξευγενισμένο, αργό πετρέλαιο γίνεται το καύσιμο αεριωθουμένων που απαιτείται για την κυριολεκτική τροφοδοσία της αεροπορίας. Οι αεροπορικές εταιρείες επιβάλλουν επιβαρύνσεις καυσίμων για να βοηθήσουν στην πληρωμή τους, οι οποίες περιλαμβάνονται στην τελική τιμή του εισιτηρίου ως χρέωση «YQ», η οποία αντιπροσωπεύει διακυμάνσεις στο κόστος καυσίμου. 

Στα τέλη Απριλίου, οι τιμές για τα βαρέλια αργού πετρελαίου έπεσαν αρκετά.

Για ένα τυπικό εισιτήριο μετ ‘επιστροφής της British Airways μεταξύ Λονδίνου και Γιοχάνεσμπουργκ για ταξίδι τον Αύγουστο του 2020, η χρέωση καυσίμου YQ ανέρχεται σε 189 δολάρια, το 30% του συνόλου των αεροπορικών εισιτηρίων των 610 δολαρίων. 

«Τα καύσιμα αεριωθούμενων αεροσκαφών αντιπροσωπεύουν συνήθως το 20-25% των λειτουργικών εξόδων μιας αεροπορικής εταιρείας», δήλωσε ο Manoel Suhet στο CNN Travel. Ο Suhet, Διευθύνων Σύμβουλος της Business Traveler Deals και πρώην στέλεχος αεροπορικών εταιρειών.