Οι ξηροί καρποί είναι μια κατηγορία τροφών που προσφέρουν στον οργανισμό μας ενέργεια και απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Μικρή ποσότητα ξηρών καρπών τροφοδοτεί τον οργανισμό μας με μεγάλες ποσότητες ενέργειας, ακόρεστων λιπαρών οξέων, φυτικών πρωτεϊνών, βιταμινών και ανόργανων συστατικών (ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, μαγνήσιο και χαλκό).

Μελέτες έχουν δείξει ότι περιλαμβάνοντας στο καθημερινό μας διαιτολόγιο μια μικρή χούφτα από ξηρούς καρπούς, εμποδίζουμε και προφυλάσσουμε τον οργανισμό μας από την πρόσληψη περιττού λίπους. Ενώ σε περίπτωση που η κατανάλωση γίνεται με μέτρο, μπορούμε να μειώσουμε και την συσσώρευση των ανεπιθύμητων θερμίδων.

Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν 4 συγκεκριμένοι ξηροί καρποί οι οποίοι ωφελούν ακόμη περισσότερο την υγεία μας και είναι σημαντικό να προστεθούν καθημερινά στην διατροφή μας.

Συγκεκριμένα

Aμύγδαλα

Μελέτες έχουν δείξει ότι μια διατροφή πλούσια σε αμύγδαλα μπορεί να μειώσει την κάθε μορφή χοληστερόλη του οργανισμού, η οποία είναι ιδιαίτερα επιβλαβής για την υγεία της καρδιάς. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, δυναμώνοντας τα οστά, ελέγχουν το σάκχαρο του αίματος και είναι επίσης πλούσια σε αμινοξέα που ενισχύουν την τεστοστερόνη και την ανάπτυξη μυών. Συστήνεται να καταναλώνονται τα με τη φλούδα τους και ανάλατα.

Φιστίκια Αιγίνης

Τα φιστίκια περιέχουν πολυακόρεστα λιπαρά, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, ενώ είναι και μια εξαιρετική πηγή μετάλλων, όπως ο φώσφορος, ο χαλκός και το μαγγάνιο. Ταυτόχρονα οι φυτικές στερόλες που περιέχουν, σύμφωνα με μελέτες μπορούν να υποκαταστήσουν ακόμη και τα λιπαρά κρέατα, ρίχνοντας σημαντικά τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης. Επιπλέον, μπορεί να βοηθήσουν στη βελτίωση της πίεσης του αίματος και του βάρους, αλλά και να προσφέρουν απαραίτητες για τα νεύρα και τους μυς ποσότητες από κάλιο.

Καρύδια

Τα καρύδια δεν είναι μόνο νόστιμα αλλά και ιδιαίτερα θρεπτικά. Πλούσια σε Ω-3 λιπαρά οξέα και ιδίως σε άλφα-λινολενικό οξύ (ALA) και αντιοξειδωτικά όπως το σελήνιο, τα καρύδια εφοδιάζουν τον οργανισμό μας, με τις αναγκαίες πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, μαγνήσιο και φώσφορο. Τα καρύδια βοηθούν ακόμη στη μείωση της φλεγμονής, η οποία μπορεί να συμβάλει σε πολλές χρόνιες ασθένειες

Κάσιους

Τα κάσιους περιέχουν φυτικές ίνες, που βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου, προκαλούν υψηλότερο αίσθημα κορεσμού και συμβάλλουν στη βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ.Επιπλέον, διαθέτουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ιδιαίτερα θειαμίνη και βιταμίνη Β6, οι οποίες συμμετέχουν σε πλήθος μεταβολικών διεργασιών, εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία του οργανισμού, καθώς και βιταμίνη Ε που εμφανίζει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

Loading...