20 πράγματα που μπορείτε να μάθετε από το κατοικίδιό σας

Όταν οι σκύλοι έχουν μια δουλειά να κάνουν της δίνουν την αμέριστη προσοχή τους. Φαίνεται πως οι άνθρωποι θα πρέπει να κάνουν το ίδιο.

Ερευνητές του Stanford, ανακάλυψαν ότι η προσοχή και η μνήμη υποφέρουν σε όσους ασχολούνται ταυτόχρονα με δουλειά, αλληλογραφία και σερφάρισμα στο διαδίκτυο σε σύγκριση με όσους εστιάζουν σε μια μόνο εργασία τη φορά. Άλλες έρευνες υποδεικνύουν ότι οι υπάλληλοι χάνουν χρόνο όταν ασχολούνται με πολλά πράγματα ταυτόχρονα.

Πάρτε υπνάκους
Δεν θα δείτε το κατοικίδιό σας να μένει χωρίς ύπνο από την αυγή έως το σούρουπο.
Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι άνθρωποι μπορούν να ωφεληθούν επίσης από υπνάκους σαν αυτούς που παίρνουν οι γάτες.
‘Ερευνα που πραγματοποιήθηκε σε περίπου 24.000 ανθρώπους δείχνει ότι όσοι παίρνουν τακτικά υπνάκους έχουν 37% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιοπάθεια σε σχέση με ανθρώπους που κοιμούνται έτσι περιστασιακά.
Ο σύντομος ύπνος μπορεί επίσης να ενισχύσει την εγρήγορση και την απόδοση στην εργασία.

Να περπατάτε καθημερινά
Είτε κάποιος έχει 4 πόδια είτε 2, το περπάτημα είναι ένας από τους πιο ασφαλείς, εύκολους τρόπους να κάψει θερμίδες και να ενισχύσει την υγεία της καρδιάς. Ο τακτικός περίπατος μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να
Καταπολεμήσετε την κατάθλιψη
Χάσετε βάρος
Μειώσετε τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2
Μειώσετε τον κίνδυνο καρκίνου στο μαστό και στο παχύ έντερο
Κρατήσετε ισχυρά τα οστά σας
Διατηρήσετε σε φόρμα το μυαλό σας

Καλλιεργήσετε φιλίες
Οι άνθρωποι είναι κοινωνικά ζώα και οι φιλίες έχουν μετρήσιμα οφέλη στην υγεία. Ερευνητές από την Αυστραλία παρακολούθησαν 1.500 ηλικιωμένους ανθρώπους για 10 χρόνια. ‘Οσοι είχαν τους περισσότερους φίλους είχαν 22% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν σε σχέση με όσους είχαν τους λιγότερους.

Να ζείτε τη στιγμή
Το να ζείτε τη στιγμή μπορεί να είναι ένα από τα πιο σημαντικά μαθήματα που μπορούμε να πάρουμε από τα ζώα μας. Σε έρευνα, επιστήμονες του Harvard κατέληξαν ότι οι άνθρωποι είναι πιο ευτυχισμένοι όταν κάνουν δραστηριότητες που βοηθούν το μυαλό να μένει εστιασμένο, όπως το σεξ ή η άσκηση.
Το να σκέφτεται κάποιος κάτι εκτός από την τρέχουσα δραστηριότητα μπορεί να μειώσει την ευτυχία.

Μην κρατάτε κακίες
Μέρος του να ζούμε τη στιγμή είναι να αφήνουμε τα περασμένα να γίνουν περασμένα. Ξεχάστε τις παλιές πληγές και θα αναπνέετε καλύτερα. Ο χρόνιος θυμός έχει συνδεθεί με εξασθένηση της λειτουργίας των πνευμόνων, ενώ η συγχώρεση συμβάλλει σε χαμηλότερη πίεση και μειωμένο άγχος. Άνθρωποι που συγχωρούν, επίσης τείνουν να έχουν υψηλότερη αυτοεκτίμηση.

‘’Κουνήστε την ουρά σας’’
Μπορεί να μην έχετε ουρά αλλά μπορείτε να χαμογελάτε όταν αισθάνεστε ευγνωμοσύνη.
Ερευνητές ανακάλυψαν ισχυρή σχέση μεταξύ της ευγνωμοσύνης και της ευεξίας. Σε μια έρευνα, άνθρωποι που κρατούσαν ημερολόγια ευγνωμοσύνης είχαν καλύτερη στάση προς τη ζωή, ασκούνταν περισσότερο και πονούσαν λιγότερο.

Διατηρήστε την περιέργεια
Σύμφωνα με ένα γνωμικό ‘’η περιέργεια σκότωσε τη γάτα’’. Αλλά δεν ισχύει για τους ανθρώπους. Ερευνητές ανακάλυψαν ότι άνθρωποι που είναι πιο περίεργοι τείνουν να έχουν μεγαλύτερη αίσθηση του νοήματος της ζωής. Άλλες έρευνες έχουν συνδέσει την περιέργεια με την ψυχική ευεξία και την επέκταση της γνώσης και των ικανοτήτων.

Αστειευτείτε
Καρδιολόγοι του University of Maryland Medical Center, ανακάλυψαν ισχυρότερη αίσθηση του χιούμορ σε ανθρώπους με υγιείς καρδιές σε σχέση με όσους είχαν υποστεί καρδιακή προσβολή. Κατέληξαν ότι το γέλιο είναι το καλύτερο φάρμακο, ιδιαίτερα όσον αφορά την προστασία της καρδιάς.

Χάιδεμα στην πλάτη
Σχετικά με τη δύναμη του αγγίγματος, το University of Miami Miller School of Medicine, ανακάλυψε ότι η θεραπεία με μασάζ μπορεί να μειώσει τον πόνο, να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα και να βοηθήσει στη ρύθμιση χρόνιων πόνων, όπως το άσθμα και ο διαβήτης.
Το άγγιγμα ενός αγαπημένου μπορεί να είναι ακόμα πιο ισχυρό. Σε μια έρευνα, παντρεμένες γυναίκες είχαν λιγότερο άγχος εν όψει της απειλής ηλεκτροσόκ όταν κρατούσαν το χέρι του συζύγου τους.

Να πίνετε νερό όταν διψάτε
Οι σκύλοι δεν βασίζονται σε αθλητικά ποτά όταν παίζουν- και ούτε τα χρειάζονται οι περισσότεροι άνθρωποι.
Κατά τη διάρκεια της άσκησης, το νερό είναι ο καλύτερος τρόπος να μείνετε ενυδατωμένοι. Δίνει στους μυς και τους ιστούς σας σημαντικά υγρά χωρίς να προστίθεται στο σύνολο των θερμίδων.
Σιγουρευτείτε ότι πίνετε περισσότερο από ότι συνήθως, σε ζεστές ημέρες ή όταν ιδρώνετε πολύ.

Να τρώτε ψάρια
Πολλές γάτες τρελαίνονται για μια κονσέρβα τόνου την ημέρα. Ευτυχώς μπορείτε και εσείς να επιλέξετε να κάνετε το ψάρι μέρος της διατροφής σας.
Ο σολομός, ο τόνος, η πέστροφα και άλλα λιπαρά ψάρια περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά, που μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας, υπέρτασης και αρθρίτιδας. Επιπλέον, ερευνητές του Rush University ανακάλυψαν ότι άνθρωποι που καταναλώνουν ψάρι τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα έχουν 60% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν νόσο του Alzheimer.

Αν αγαπάτε κάποιον να του το δείχνετε
Οι σκύλοι δεν κάνουν τους δύσκολους όταν σας αγαπούν. Το δείχνουν. Είναι μια καλή προσέγγιση για ανθρώπους που ψάχνουν να δυναμώσουν τις σχέσεις τους. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’Personal Relationships’’, υποδεικνύει ότι μικρές κινήσεις που δείχνουν έγνοια μπορούν να έχουν μεγάλη επίδραση στον τρόπο που συνδέονται και στην ικανοποίηση που νιώθουν τα ζευγάρια.

Παιχνίδι
Το παιχνίδι δεν είναι μόνο για τα παιδιά και τους σκύλους. Όπως αναφέρει ο Stuart Brown, είναι βασική ανθρώπινη ανάγκη μαζί με τον ύπνο και το φαγητό. Ενισχύει την εξυπνάδα, τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων και τις κοινωνικές δεξιότητες. Πάρτε παράδειγμα από τα ζώα σας και αφοσιωθείτε σε δραστηριότητα που δεν έχει άλλο σκοπό εκτός από τη διασκέδαση.

Ευχαριστηθείτε τους εξωτερικούς χώρους
Μια βόλτα στο δάσος μπορεί ενδεχομένως να είναι ευτυχία για τον σκύλο, αλλά έχει πολλά οφέλη για το ανθρώπινο μυαλό και το σώμα. Ο χρόνος που περνάμε σε εξωτερικούς χώρους μπορεί να ενισχύσει τη φόρμα, να αυξήσει τα επίπεδα βιταμίνης D και να μειώσει το στρες. Στα παιδιά, το παιχνίδι στη φύση έχει επίσης συνδεθεί με καλύτερη όραση, λιγότερα συμπτώματα υπερκινητικότητας και καλύτερη επίδοση στο σχολείο.

Βρείτε χρόνο για περιποίηση
Εκτός από τα φανερά οφέλη που έχει στην υγεία το μπάνιο και το βούρτσισμα των δοντιών, η περιποίηση μπορεί να έχει ορισμένα θετικά αποτελέσματα στη ζωή σας. Η καλή προσωπική υγιεινή είναι ζωτικής σημασίας για την αυτοεκτίμησή σας. Μια τακτική εμφάνιση μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να κρατήσετε τη δουλειά σας.

Προσέχετε τη γλώσσα του σώματος
Οι σκύλοι είναι πολύ καλοί στο να διαβάζουν τις προθέσεις, από τη γλώσσα του σώματος. Οι άνθρωποι όχι τόσο πολύ. Ενώ οι περισσότεροι από εμάς αποκαλύπτουμε αισθήματα από τη στάση μας, το λόγο και την οπτική επαφή, άλλοι άνθρωποι γενικά δεν είναι πολύ καλοί στην ανάγνωση των στοιχείων. Οι άνθρωποι γίνονται καλύτεροι στην αποκρυπτογράφηση της γλώσσας του σώματος καθώς μεγαλώνουν.

Να κάνετε συχνά στρέτσιγκ
Το στρέτσιγκ θα σας κρατήσει σε φόρμα αλλά τα οφέλη δεν σταματούν εδώ. Σε έρευνα διάρκειας 10 εβδομάδων, εθελοντές που δεν ασκούνταν εκτός από στρέτσιγκ εμφάνισαν εκπληκτικές σωματικές αλλαγές. Εκτός από τη βελτίωση της ευλυγισίας, αύξησαν τη μυϊκή τους ισχύ, τη δύναμη και την αντοχή τους. Αν και η έρευνα ήταν μικρή, τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι το στρέτσιγκ μπορεί ενδεχομένως να είναι καλή εναλλακτική για ανθρώπους που έχουν μια πάθηση που αποκλείει την παραδοσιακή άσκηση ενδυνάμωσης.

Αναζητήστε σκιά
Όταν είστε στο πάρκο και ο σκύλος σας είναι έτοιμος για διάλειμμα, προφανώς θα βρει ένα σκιερό μέρος για να χαλαρώσει. Οι δερματολόγοι συνιστούν να ακολουθείτε, ιδιαίτερα μεταξύ 10 π.μ και 4 μ.μ. Τότε είναι που λαμβάνετε περισσότερες ακτίνες UV, ιδιαίτερα στο τέλος της άνοιξης και στην αρχή του καλοκαιριού. Ενώ έχετε βρει μια σκιά είναι καλή ιδέα να χρησιμοποιήσετε αντηλιακό ευρέως φάσματος σε εκτεθειμένο δέρμα.

Ακολουθήστε το πρόγραμμα
Στα ζώα αρέσει η σταθερότητα μιας ρουτίνας- δεν μπορούν να ξέρουν αν είναι Σάββατο ή Δευτέρα. Το ίδιο ισχύει για το ανθρώπινο βιολογικό ρολόι. Οι άνθρωποι κοιμούνται αρκετά αν πηγαίνουν στο κρεβάτι και ξυπνούν την ίδια ώρα κάθε ημέρα, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα. Το σταθερό πρόγραμμα για μπάνιο, ντύσιμο και φαγητό μπορεί επίσης να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου.

ΠΗΓΗ: iatronet.gr